Merkregistratie nieuwsberichten

Geurmerk en andere ‘ongebruikelijke’ merken

Geurmerk en andere ‘ongebruikelijke’ merken

Dit jaar heeft Hasbro bij het Amerikaanse merkenbureau merkbescherming gekregen voor de geur van haar Play-Doh klei. Het merk is aangevraagd voor: ‘a scent of a sweet, slightly musky, vanilla fragrance, with slight overtones of cherry, combined with the smell of a...

LOCK: Waarom merkregistratie logo?

LOCK: Waarom merkregistratie logo?

Met een woordmerkregistratie krijgt een bedrijf bescherming voor gebruik van het woord in welke schrijfwijze dan ook. Om die reden registreren bedrijven altijd het liefst een woordmerk. Wordt het logo gewijzigd, dan kan het bedrijf tergvallen op de eerdere...

Geen merk meer: ik wil van mijn auto af

Geen merk meer: ik wil van mijn auto af

Dealerdirect Global exploiteert de website . WijKopenAutos is een concurrent. Op de website staat: ‘Ik wil van mijn auto af’. Partijen zijn het erover eens dat ‘ik wil van mijn auto af’ geen onderscheidend vermogen heeft voor de verkoop van auto’s. Eiser stelt echter...

Volkswagen Wint: geldig Vormmerk bus

Volkswagen Wint: geldig Vormmerk bus

De vorm van een product kan beschermd worden als merk. Het moet dan significant afwijken van wat er in de markt aanwezig is of heel erg bekend zijn geworden (ingeburgerd). Volkswagen vraag met succes bescherming een vormmerk aan voor de legendarische Volkswagen bus....

Kleur geel geldig merk Kärcher

Kleur geel geldig merk Kärcher

Sinds 1974 gebruikt Kärcher de kleur geel op haar reinigingsapparaten. De kleur geel wordt ook gebruikt op de website, in brochures, verpakkingen, promotiemateriaal en reclame. In 1990 laat het bedrijf de kleur geel registreren als merk. In de rechtspraak is inmiddels...

Geluidsmerk – kinderliedje

Geluidsmerk – kinderliedje

Bij merken denken mensen vaak alleen aan woordmerken en logo’s. Echter, er zijn vele soorten merken, zoals filmpjes, positiemerken en natuurlijk geluidsmerken (denk bijvoorbeeld aan de schreeuw van de leeuw van filmmaatschappij Metro-Goldwyn-Mayer). Niels de Jong van...

Jan Smit – standaard hoofd?

Jan Smit – standaard hoofd?

Jan Smit heeft in 2015 een foto van zijn gezicht als Europees merk ingediend. Het merk is aangevraagd voor optredens, audiovisuele dragers, maar vooral voor merchandise artikelen zoals kleding en dekbedden. Een handige manier om op een makkelijke wijze niet...