Logo beeldmerk
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Een kind dat nog niet kan lezen, kan vaak wel bepaalde producten herkennen aan het logo (bijvoorbeeld de M van McDonalds). Het is daarom verstandig om bescherming hierop te claimen via het merkenrecht.
Logo beeldmerk
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Een kind dat nog niet kan lezen, kan vaak wel bepaalde producten herkennen aan het logo (bijvoorbeeld de M van McDonalds). Het is daarom verstandig om bescherming hierop te claimen via het merkenrecht. Een logo/beeldmerk kan bestaan uit de combinatie van woord en beeld (bijvoorbeeld Red Bull met de twee stieren), alleen een beeld (de schelp van Shell) of een simpel grafisch element (de swoosh van Nike).
Mochten de kleuren van het logo erg belangrijk zijn en die kleurstelling consequent gebruikt worden in alle communicatie-uitingen (zoals de website, brochures en advertenties), dan is het verstandig om het logo (ook) in kleur te laten registreren. Als een concurrent een vergelijkbaar merk gaat gebruiken in dezelfde kleuren, dan kan hier gemakkelijker tegen opgetreden worden als het logo ook in de gebruikte kleur is geregistreerd. Als een logo in allemaal verschillende kleuren wordt gebruikt, dan is het gebruikelijk om het logo in zwart-wit te deponeren.
Merkenrecht
Wat is een merk
Merkonderzoek
Inbreuk op merk
Soorten merken
Beschermingsgebied merken
Wat is een merk
Verwarringsgevaar
Beschrijvende merken
Wettelijk verschillende merken
Beschermde oorsprongsbenaming
Openbare orde en goede zeden
Gebruik staatssymbolen
Misleidende merken
Licentieovereenkomst merk
Merkonderzoek
Merkonderzoek bedrijfsnaam
Merkonderzoek productnaam
Merkonderzoek logo
Merkonderzoek slogan
Inbreuk op merk
Merk inbreuk online
Merk inbreuk notice and take down
Soorten merken
Bedrijfsnaam woordmerk
Productnaam woordmerk
Logo beeldmerk
Portret merk
Slagzin als merk
Vorm van product als merk
Positiemerk
Winkelinrichting als merk
Kleurmerken
Klankmerken
Bewegingsmerken
Multimediamerken
Hologram merken
Patroonmerken
Beschermingsgebied merken
Nationaal merk
Benelux merk
Europese Unie merk
Internationaal merk
Wereldwijd merk