Merkonderzoek slogan

Veel bedrijven gebruiken een vaste reclameslogan of een speciale pay-off. Omdat er een kapitaal aan reclamegelden uitgegeven moet worden om bij de doelgroep een link te maken tussen de slagzin en het bedrijf, wil een bedrijf natuurlijk graag deze slagzin beschermen (en daarmee voorkomen dat anderen dit ook tevens kunnen gaan gebruiken). Om die reden worden slagzinnen vaak ook als merk vastgelegd.

Merkonderzoek slogan

Veel bedrijven gebruiken een vaste reclameslogan of een speciale pay-off. Omdat er een kapitaal aan reclamegelden uitgegeven moet worden om bij de doelgroep een link te maken tussen de slagzin en het bedrijf, wil een bedrijf natuurlijk graag deze slagzin beschermen (en daarmee voorkomen dat anderen dit ook tevens kunnen gaan gebruiken). Om die reden worden slagzinnen vaak ook als merk vastgelegd.

Een slagzin bestaat uit meerdere woorden Bij een slagzin onderzoek wordt er niet alleen gekeken of de identieke slagzin als in aangevraagd, maar daarnaast ook of er merken zijn waarin deze woorden voorkomen. Wat dat betreft lijkt een slagzin onderzoek erg op en woordmerk onderzoek, onderzoek naar een nieuwe productnaam.

Wat is niet te vinden en kan toch een probleem vormen?
Veel slogans zijn erg aanprijzend. Als het om een banale aanprijzen slogan gaat, dan zullen de marktautoriteiten de slogan weigeren in te schrijven als merk. Bij een onderzoek in het register, komt deze slogan dan niet naar voren omdat de slogan niet geregistreerd is. Daarom is het belangrijk om zelf online onderzoek te doen via zoekmachines als Google om te zien of er mogelijk vergelijkbare slogans worden gebruikt.

Title search: Bij hele grote projecten kan er ook een titel onderzoek gedaan worden. Dit bestaat naast het marktonderzoek uit een online onderzoek in vele databases zoals de IMDB en gebruik online.

merkonderzoek -slogans - Proximus - Think Possible