Het lingerie- en badmodemerk SAPPH ligt opnieuw onder vuur. Niet omwille van de ondeugende reclames die vroeger zoveel stof deden opwaaien, maar omdat de webshop klanten schromelijk misleidt. Bestellingen verdwijnen in het niets en de uitbater, Ultracool, blijkt compleet onbereikbaar. De ACM (Autoriteit Consument & Markt) is zelfs een onderzoek gestart naar wat er precies aan de hand is.
Het begon nochtans goed: in 2023 sloot Orange Wing, het oorspronkelijke moederbedrijf van SAPPH, een overeenkomst met een groep Ultra-bedrijven om het merk over te nemen. De betaling zou in schijven gebeuren, en zolang het volledige bedrag niet betaald was, kreeg de koper enkel een licentie om het merk te gebruiken. Maar wanneer de betalingen uitbleven, trok Orange Wing na een jaar de stekker eruit.
Toen Orange Wing de officiële webshop sapph.com offline haalde, lanceerde Ultra zonder blikken of blozen de nieuwe site shopsapph.com. Orange Wing stapte naar de rechter en kreeg glansrijk gelijk: alle domeinnamen en sociale-media-accounts moesten terug. Toch bleef de imagoschade niet uit. Een bittere les: reputatie en goodwill komen te voet… maar verdwijnen per expres.
