Het kan niemand meer ontgaan zijn, de nieuwe toplevel domeinnamen komen bij bosjes los. Voor bedrijven natuurlijk een kans om hierop in te springen, maar wel met beleid. Alles registreren is namelijk geen optie, dus definieer een strategie en bepaal zo wat er wel en niet geregistreerd moet worden. Relevant voor Belgische bedrijven zijn niet alleen generieke namen (zoals .MARKETING etc) maar mogelijk ook een aantal geografische nieuwe namen. De meest belangrijke zijn natuurlijk de lancering van de .VLAANDEREN en .BRUSSELS.
De toplevels .VLAANDEREN en .BRUSSELS zijn twee van de in totaal zesenzestig nieuwe geografische toplevels die gelanceerd zijn. Merken die in de trademark clearinghouse (de TMC) zijn opgenomen, konden zoals gewoonlijk weer met voorrang een domeinnaam claimen. Bij veel van de huidige maar ook toekomstige extensies kan vaak met voorrand de domeinnaam worden geclaimd als het bedrijf een Benelux merk of een Europees merk heeft. Daarna wordt de verdeling gedaan volgens het systeem, wie het eerst komt het eerst maalt. Laat daarom altijd de belangrijkste merken en de handelsnaam als merk vastleggen.