De Tour de France is veel meer dan een wielerwedstrijd. Het is een wereldwijd symbool van sport, passie en Franse trots. Niet verwonderlijk dus dat de organisator, Société du Tour de France (STF), al jaren actief haar merk beschermt. Niet enkel de naam Tour de France,...
Calvé op de vingers getikt voor misleidende duurzaamheidsclaim
Unilever benadrukt graag dat de ingrediënten van haar producten op een duurzame manier geteeld worden. Daarvoor heeft ze zelfs haar eigen duurzaam landbouwprogramma in het leven geroepen. Omdat de leveranciers van Calvé-pinda’s meedoen aan dat programma, staat er op de potten pindakaas een logo: “Wij gebruiken duurzaam geteelde pinda’s.” Achteraan de pot vind je een QR-code die leidt naar meer uitleg.
“Lego-bloemen” bij Wibra: dat liep niet van een leien dakje
Lego is al jaren speelgoed voor jong en oud, maar tegenwoordig mikken ze ook op volwassenen. Denk maar aan de LEGO Botanical Collection, waarmee je zelf bloemen kan bouwen met die typische blokjes. En ja, Lego heeft niet enkel z’n merk beschermd, maar ook het ontwerp...